Bicibox a Sant Andreu de la Barca
| Tema: Bicicleta
Primer mòdul d’aparcament segur de bicicletes al municipi
L'AMB ha posat en marxa aquest divendres, 21 de juny, el primer mòdul de Bicibox, el servei metropolità d’aparcament segur de bicicletes de l’AMB, a Sant Andreu de la Barca.
Aquesta nova instal·lació, amb capacitat per a 14 bicicletes o patinets, està ubicada al costat de l’Institut Sant Andreu i del complex esportiu 11 de Setembre, i ha arribat al municipi per potenciar i facilitar l'ús de la bicicleta com a transport diari.
El Bicibox de Sant Andreu de la Barca té unes places específiques per a l’estacionament segur dels patinets, amb un sistema de bloqueig específic.
L’alcalde de Sant Andreu de la Barca, Marc Giribet, s’ha mostrat molt satisfet amb aquest nou servei, i ha apuntat que “no només facilita l’aparcament de les bicicletes, sinó que en fomenta l’ús” i ha afegit que “comencem a treballar amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona per instal·lar un segon aparcament Bicibox al barri del Palau”.
El director de Mobilitat, Transports i Sostenibilitat de l’AMB, Joan Maria Bigas, ha dit que “avui és un dia important per a l’AMB perquè incorporem Sant Andreu de la Barca als municipis que aposten per una mobilitat sostenible, segura, neta i saludable amb la instal·lació d’infraestructures que ajuden a aquests objectius. Sant Andreu de la Barca es converteix en la ciutat número 30 de l’àrea metropolitana que té un Bicibox”.
L’AMB es troba en ple procés per ampliar en més d’un 20 % la xarxa Bicibox, el servei metropolità d’aparcament segur de bicicletes, amb nous mòduls i aparcaments de gran capacitat. D’aquesta manera, se sumaran més de 600 noves places, que faran que el servei superi l’oferta de 3.000 places.
Dos nous abonaments de llarga durada
L’abonament del servei Bicibox que existeix actualment, gratuït, es reformarà i permetrà un temps màxim d’estacionament de 24 hores sense cost. En cas d’excedir el termini, s’haurà d’abonar 1 euro al dia.
Durant el 2024, l’AMB preveu llançar dos nous abonaments d’estacionament de llarga durada:
- Estacionament de llarga durada sense plaça reservada: amb un cost de 10 euros l’any. L’usuari disposarà d’un temps gratuït màxim d’estacionament de 72 hores. En cas d’excedir-se del temps haurà d’abonar 1 euro al dia.
- Estacionament de llarga durada amb plaça reservada: amb un cost de 40 euros l’any.
Accés i ús del servei Bicibox per a patinets elèctrics i VMP
L’organisme metropolità també recorda que, davant l’anunci de la prohibició indefinida de l’ús de patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal (VMP) al transport públic, aquest servei esdevé una de les principals alternatives per aparcar patinets i altres VMP i facilitar la intermodalitat entre patinet i transport públic.
Per utilitzar el Bicibox s’ha d’estar donat d’alta del servei i tenir el vehicle registrat. En el cas dels patinets elèctrics i VMP hi pot haver dues situacions:
- Que s’estigui donat d’alta del servei perquè ja s’utilitza l’aparcament de bicicletes. En aquest cas, només cal registrar el patinet o VMP.
- Que no s’estigui donat d’alta del servei perquè no s’ha fet servir anteriorment. Aleshores, cal donar-se d’alta al Bicibox i, també, registrar el patinet o VMP.
A banda de la incorporació dels VMP al servei Bicibox, l’AMB treballa en estreta col·laboració amb els ajuntaments metropolitans per millorar les recomanacions per coordinar i actualitzar les ordenances municipals de circulació de cicles i VMP de l’any 2018. El document adaptarà els canvis en la regulació que s’han produït des d’aleshores.
El servei Bicibox de l’AMB
El Bicibox, un servei metropolità complementari al transport públic, està implantat en 26 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona i té com a objectiu l’aparcament segur de bicicletes. Tot plegat, per fomentar la intermodalitat i els desplaçaments sostenibles a la metròpolis de Barcelona.
Funciona amb diferents formats: en mòduls al carrer (de 7 o 14 places), en aparcaments de gran capacitat a prop d’estacions de tren (per exemple, a Gavà i Badalona), en estacions de metro (per exemple, a Pompeu Fabra i Parc Logístic), i en locals a peu de carrer, com en el cas del de Sant Joan Despí.