Diagnosi
La mobilitat metropolitana és conseqüència, principalment, de la necessitat de dur a terme activitats personals, i no tant d'aquelles relacionades amb la feina, l'activitat econòmica o els estudis.
Mobilitat metropolitana
La mobilitat en l'àmbit metropolità en els darrers anys ha estat molt influenciada pel canvi de cicle econòmic derivat de la crisi del període 2008-2013, i la progressiva recuperació des d'aleshores ha comportat, de nou, un augment de la mobilitat motoritzada.
El transport públic metropolità i l'ús de la bicicleta s'han consolidat i augmentat en els darrers anys, tant per l'impuls de nous serveis com la millora dels ja existents.
El trànsit ha augmentat a la xarxa viària metropolitana i a les vies urbanes dels municipis metropolitans.
Puja
Conseqüències de l'actual model
Les conseqüències de l'actual model de mobilitat en l'àmbit metropolità són diverses:
-
Incompliment dels límits establerts quant a emissions de CO2 (canvi climàtic) i consum d'energia
-
Incompliment dels límits establerts quant a qualitat de l'aire (atmosfèrica i acústica)
Puja
Escenari tendencial
Les perspectives de creixement positiu a nivell macroeconòmic i demogràfic pels propers anys fan preveure un augment constant de la mobilitat metropolitana, tant de persones com de mercaderies.
El comerç electrònic també impulsarà el creixement de la distribució de mercaderies dins de les ciutats.
I els nous ginys i formes de moure's estaran presents en la mobilitat metropolitana.
Puja
Efectes previstos
El creixement del consum de carburants per sobre de 3,3% i l'augment de les emissions de CO2 més del 2,1% provocaran que no s'assoleixen els objectius establerts als Acords de París sobre canvi climàtic per la UE en quant a concentració d'NO2.
Puja